רו”ח ש. ויטקובסקי ;  רו”ח צ. מור חיים
חברות שנפגעו ממעילות מצליחות להחזיר לעצמן רק 20% מהנזק. מה עושים כדי לנצח את הסטטיסטיקה ?
לאחר שחברה איתרה מעילה שהתרחשה גובר רצונה להשיב לעצמה חלק מכספי המעילה ולצמצם את הנזק אשר נגרם לה על ידי המועל.
על פי רוב, הנהלת החברה מנסה להשיב לעצמה את כספי המעילה מהעובד המועל אם באמצעות פשרה עם העובד המועל ואם באמצעות תביעה אזרחית כנגד העובד המועל.
במקרים אחרים,כאשר המעילה מתרחשת בחשבון החברה בבנק, בוחרת הנהלת החברה לתבוע את הבנק אשר, לדעת הנהלת החברה, “איפשר” את המעילה.
 
במחקר שנערך, בשנת 2004, על ידי ה- ACFE  (Association Of Certified Fraud Examiners) נמצא כי סכום ההחזר הממוצע בגין מעילה הנו 20% מסכום המעילה.
במחקר נמצא כי ב- 37% מהמקרים שנבדקו החברות לא הצליחו להשיב לעצמן סכום כלשהו.
מתוצאות המחקר למדים אנו כי הדרך האפקטיבית ביותר להתמודד עם הונאה היא למנוע אותה מלכתחילה או לחילופין לאתרה בהקדם האפשרי (ובכך לצמצם את נזקה).
(למאמר המלא)